Ile kosztuje wizytówka Google?
Wizytówka Google Maps to świetna forma promowania lokalnego biznesu. Pozwala zyskać nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Ponadto użytkownicy mogą ocenić jakość usług w danym lokalu i zostawić osobistą opinię. Nic więc dziwnego, że praktycznie każdy lokalny przedsiębiorca kładzie ogromny nacisk na to, aby wyświetlać się na Mapach Google. Ile kosztuje wizytówka Google i czy istnieje możliwość odpłatnego zwiększenia jej zasięgu lub widoczności? Koniecznie zapoznaj się z naszym dzisiejszym poradnikiem!
Ile kosztuje umieszczenie wizytówki w Google Maps?
Zarówno rejestracja, jak i późniejsze korzystanie z usługi Google Maps są całkowicie bezpłatne. Nie ma żadnego abonamentu czy opłaty wstępnej. Wymagane jest jedynie zainwestowanie czasu w uruchomienie i bieżącą aktualizację wizytówki przedsiębiorstwa.
Jak więc Google zarabia na darmowych wizytówkach? W dużej części wszystko skupia się wokół reklam, które wyświetlane są zarówno w usłudze Google Maps, jak i wielu pozostałych miejscach – np. w wyszukiwarce Google czy na kanałach YouTube. Oczywiście ta forma promowania naszego biznesu również pozostaje dla nas otwarta.
Uważaj na oszustwa z wizytówkami Google
Obecnie na rynku możemy spotkać wiele firm i agencji reklamowych, które nakłaniają nas do skorzystania z płatnej usługi prowadzenia wizytówki Google. W zamian za mniejsze lub większe pieniądze, informacje na temat naszego biznesu mają stać się bardziej widoczne i przyciągać coraz to więcej potencjalnych klientów.
Niestety, dosyć często usługi tego typu to po prostu naciąganie nieświadomego przedsiębiorcy, gotowego przeznaczyć pewne środki na reklamę swojego biznesu. Jak rozróżnić oszustwo od uczciwej oferty pozycjonowania wizytówki Google? W praktyce musimy być świadomi sposobu funkcjonowania usługi Google Moja Firma i tego, że przez cały czas pozostaje ona całkowicie darmowa. Jedynym kosztem, jaki możemy ponieść, jest czas poświęcony przez inną osobę na staranne przygotowanie wizytówki i jej regularną aktualizację, w tym dodawanie zdjęć, odpowiadanie na opinie klientów itp.
Podejmując się współpracy z agencjami SEO lub osobami z polecenia, zwróćmy uwagę, za co konkretnie płacimy. W sieci możemy natknąć się na wiele przykładów wymuszeń i szantaży, które odnoszą się do płatności niemałych sum pieniędzy w zamian za utrzymanie wizytówki Google w internecie. Aby nie dać się oszukać, wystarczy mieć świadomość tego, że usługa Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatna, a wizytówka pozostaje widoczna tak długo, dopóki sami nie zdecydujemy o zamknięciu firmy.
Płatne pozycjonowanie wizytówki w Mapach Google?
Pomimo, że wyżej opisane płatne pozycjonowanie wizytówki Google często okazuje się usługą niewspółmiernie drogą do faktycznie wykonanej pracy, to wcale nie oznacza to, że płatne pozycjonowanie wizytówek w Mapach Google nie istnieje. Sporo agencji SEO świadczy takie właśnie usługi i jasno przy tym określa zakres swoich prac.
Koszt pozycjonowania wizytówki na Mapach Google powinien być uzależniony od obszaru i intensywności prowadzonych działań. Najmniej przyjdzie nam zapłacić, za samo założenie i uzupełnienie wizytówki Google. Więcej trzeba zapłacić za regularne jej odświeżanie w nowe zdjęcia i stałą kontrolę nad opiniami klientów. Najwięcej zapłacą przedsiębiorcy, którzy zdecydują się włączyć do pozycjonowania usługi zewnętrzne w formie treści sponsorowanych czy też zechcą uruchomić płatną kampanię reklamową za pośrednictwem usługi Google Ads.
Jeśli zdecydujemy się na wsparcie ze strony agencji SEO, to przede wszystkim oszczędzamy czas, kosztem wydanych środków finansowych. Nie musimy na bieżąco śledzić skrzynki pocztowej i powiadomień związanych z naszą wizytówką. Agencja marketingowa szybko odpowie na trudne pytania lub negatywne opinie klientów, a także zasugeruje dodatkowe działania, mające ocieplić wizerunek firmy.
Za co warto zapłacić przy tworzeniu wizytówki w Google Maps?
Zanim zdecydujemy się na współpracę z agencją reklamową, która poprowadzi za nas wizytówkę Google, musimy wiedzieć, za co warto jej zapłacić. Przede wszystkim agencja powinna zasugerować konkretny rejon działania firmy uwzględniając obecność konkurencji, ciągi komunikacyjne czy okoliczne obiekty przyciągające uwagę turystów.
Ważne są także kwestie techniczne, takie jak dobór odpowiednich słów kluczowych opisujących profil działalności przedsiębiorstwa. Treści na wizytówkach Google spełniają bardzo ważną rolę, ponieważ dzięki nim algorytmy Google Maps mogą jeszcze lepiej zrozumieć zarówno potrzeby firmy, jak i potencjalnych użytkowników.
Wisienką na torcie są grafiki znajdujące się na wizytówce Google Maps. Najczęściej przedstawiają one wygląd firmy z zewnątrz i od środka. Firmy często publikują tam fotografie z bieżących wydarzeń firmowych. Regularne publikowanie zdjęć, wpływa na jakość wizytówki w oczach Google i zwiększa jej widoczność. Ponadto klienci mogą jeszcze lepiej poznać działalność firmy i nabrać do niej zaufania. Dlatego też warto zlecić agencji reklamowej regularne wykonywanie i publikację zdjęć na firmowej wizytówce Google Maps.
Płatna reklama w Google Maps
Dzięki reklamie w Google Maps, możemy trafić do jeszcze większej liczby lokalnych użytkowników i zachęcić ich do skorzystania z usług naszej firmy. Oprócz danych kontaktowych, na reklamach możemy umieścić także wskazówki dojazdu czy numer telefonu.
Jakie są zalety lokalnych reklam w Mapach Google? Przedsiębiorcy docenią głównie fakt, że w przypadku tej formy promowania biznesu, rozliczają się wyłącznie za kliknięcia. Oprócz tego bardzo ważna jest funkcja precyzyjnego określania zasięgu reklamy, dzięki czemu nie będzie się ona wyświetlać zbyt oddalonym od firmy użytkownikom.
Aby móc zarządzać reklamami w Google Maps, należy najpierw zarejestrować konto w usłudze Google Ads. Oczywiście niezbędne jest również posiadanie zweryfikowanej wizytówki Google Moja Firma.
Cały proces konfiguracji konta reklamowego jest bardzo przejrzysty i pozbawiony “pułapek finansowych”. Całość można przedstawić w 3 krokach:
- Założenie konta w Google Ads.
- Określenie budżetu.
- Stworzenie reklamy z uwzględnieniem konkretnej lokalizacji.
Reklamowanie wizytówki w Google Maps dobrze jest zlecić agencji marketingowej, która posiada w tym temacie większe doświadczenie. Pozwoli to jeszcze lepiej zoptymalizować wydatki i osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty.