Jak stworzyć wizytówkę Google?

Jeżeli planujesz uruchomić swój lokalny biznes i stawiasz na nowoczesną promocję w internecie, to obowiązkowo musisz założyć wizytówkę firmy w usłudze Google Moja Firma. Dzięki temu Twój biznes stanie się widoczny na Mapach Google, a to ułatwi jego odnalezienie potencjalnym klientom z okolicy. Sprawdź, jak szybko i wygodnie można założyć wizytówkę firmy w Google!

Znajdź lokalizację w Google Maps 

Pierwszym krokiem jest przejście do usługi Mapy Google. Możesz to zrobić zarówno w przeglądarce na komputerze, jak i na telefonie. Odszukaj na mapie lokalizację swojej firmy i  dokładnie w tym miejscu kliknij prawym przyciskiem myszy. Pojawi się rozwijane menu, z którego wybierz pozycję “Dodaj swoją firmę”. 

Kliknij „Dodaj swoją firmę” 

Po wybraniu opcji “Dodaj swoją firmę” na Mapach Google, pojawi się okno z możliwością wpisania nazwy firmy i określeniu jej profilu działalności. Jest to pierwszy krok w całym procesie konfiguracji konta. 

Podaj nazwę swojej firmy 

Pamiętaj, żeby nazwa firmy odzwierciedlała realną nazwę Twojego przedsiębiorstwa! Jeśli posiadasz już firmową stronę internetową, to nazwa firmy powinna być identyczna w obu miejscach. Zadbaj zatem o pełną unikalność i unikaj zbyt ogólnych nazw, takich jak: “wulkanizacja” czy “serwis ogumienia”. Użytkownicy muszą łatwo zapamiętać nazwę Twojej firmy i odróżnić ją od innych, konkurencyjnych przedsiębiorstw w okolicy. 

Określ, gdzie obsługujesz klientów 

Po wpisaniu nazwy firmy i określeniu profilu jej działalności, przechodzisz do wyboru fizycznej lokalizacji biznesu oraz sposobu obsługiwania klientów. Musisz zdecydować się, czy klienci mogą osobiście odwiedzić Twoją firmę, czy też jako firma świadczysz usługi na konkretnym obszarze już u klientów. Jest również osobna opcja dla sklepów internetowych działających wyłącznie online. 

Wybierz kategorię swojej działalności 

Kolejny krok to przypisanie kategorii do Twojej firmy. Niestety, nie ma tutaj pełnej dowolności i trzeba wybrać taki profil z już przygotowanej, rozwijanej listy. Proces ten usprawnia łatwe wyszukiwanie konkretnego hasła po wpisaniu kilku znaków. Nie musisz bardzo szczególnie się nad tym zastanawiać, ponieważ kategorię biznesu możesz zmienić później, w dowolnym momencie. 

Zaznacz, w jakim regionie mieści się twoja firma 

Jeżeli wybrałeś opcję stacjonarną, czyli usługi Twojej firmy świadczone są na miejscu, wtedy musisz podać dokładną, fizyczną lokalizację firmy. Jeżeli jednak świadczysz usługi poza lokalem (np. jako firma remontowa) i taką też opcję wybrałeś wcześniej, to przyjdzie Ci określić region działalności. 

Jeżeli pracujesz w modelu hybrydowym, czyli zarówno obsługujesz klientów w swojej firmie, jak i świadczysz usługi na większym terenie, zaznacz również opcję nr 1. Oprócz konkretnej lokalizacji biznesu, możesz wytyczyć dodatkowy obszar swojej działalności. 

Podaj dane, jakie chcesz wyświetlać klientom 

Przedostatni etap to wybranie opcji kontaktu z Twoją firmą. Na pewno dobrą praktyką jest dodanie i wyświetlanie numeru telefonu. Jeśli posiadasz firmową stronę internetową, to również warto podpiąć ją pod wizytówkę – zrobisz to w tym samym kroku! Jeżeli jednak nie posiadasz strony www, wtedy zaznacz opcję “Nie potrzebuję witryny”. 

Wybierz sposób weryfikacji wizytówki 

Ostatni etap zakładania wizytówki Google to weryfikacja Twojej firmy. Bez tego nie będzie ona wyświetlać się na Mapach Google. Weryfikacji można dokonać na kilka sposobów i oczywiście wszystkie są całkowicie bezpłatne – podobnie jak cała usługa. Najczęściej wybieraną opcją jest weryfikacja poprzez odebranie PINU wysyłanego listownie pocztą tradycyjną na adres firmy (kopertę otrzymasz w przeciągu 15 dni). Istnieją co prawda inne formy weryfikacji firmy, takie jak weryfikacja przez e-mail lub telefon, aczkolwiek odnoszą się one do już istniejącej wizytówki Google.