Jak reklamować swoje usługi w internecie?

Reklama firmy w internecie może przyjmować różne formy. Od prostych i bezpłatnych wizytówek online, po rozbudowane kampanie reklamowe. Sposobów na pozyskanie nowych klientów jest mnóstwo, a każdy z nich ma swoje plusy i minusy. Jak reklamować swoje usługi w internecie? Sprawdź nasz dzisiejszy poradnik!  

Reklama usług w Google Maps 

Jedną z podstawowych form reklamy online jest wizytówka i pozycjonowanie lokalne w usłudze Google Maps. Przedsiębiorcy z pewnością docenią fakt, że korzystanie z tego narzędzia jest całkowicie bezpłatne i daje wiele możliwości rozwoju. 

Mapy Google są wyjątkowo skutecznym narzędziem do promowania biznesu, bez względu na profil i obszar działalności. Wraz z założeniem firmowego profilu i wizytówki w tej usłudze, biznes staje się widoczny zarówno w wyszukiwarce, jak i bezpośrednio na mapach Google. Użytkownicy internetu mogą odnaleźć markę nie tylko po wpisaniu jej nazwy, ale także haseł powiązanych z branżą. Przykładowo salon kosmetyczny można wyszukać po wpisaniu takich usług jak “depilacja”, “zabiegi na ciało” czy “masaż”. 

Warto jeszcze zauważyć, że wizytówka firmy usługowej jest stale widoczna na mapach Google, co mogą dostrzec osoby przeglądające wyłącznie daną okolicę i szukające zarówno drogi, jak i innych punktów zainteresowania.

W kontekście znajomości marki i zaufania do konkretnej firmy można dodać, że wizytówki w usłudze Google Maps pozwalają na publikowanie opinii przez użytkowników. Tym samym potencjalni klienci mogą jeszcze lepiej poznać zakres i jakość świadczonych przez firmę usług. Jeszcze innym udogodnieniem są wskazówki dojazdu do firmy, co będzie szczególnie przydatne w mocno zatłoczonych miejscach. 

Płatnym uzupełnieniem powyższych działań będzie reklama Google Maps. Kampanie reklamowe realizowane w ramach tej usługi pozwalają docierać do ściśle określonej grupy odbiorców, która różnić się będzie w zależności od branży. Reklamodawcy mogą decydować o takich aspektach jak wiek, zainteresowania, płeć czy obszar przebywania użytkowników i budować takie grupy odbiorców, które mogą szybko przynieść spodziewane korzyści. Warto w tym miejscu dodać, że reklamodawcy mogą wybrać kilka różnych wariantów rozliczeń – w tym płatność wyłącznie za faktyczne kliknięcia w reklamy, a nie ilość ich wyświetleń. 

Poniżej przykład wybranej firmy usługowej w serwisie Google Maps. Dobrze widoczne są dane adresowe firmy, a także bieżąca ocena i opinie pozostawione przez klientów. 

Profile w social media 

Serwisy społecznościowe są doskonale znane użytkownikom internetu. Za pomocą tego typu portali można nie tylko nawiązać i utrzymać kontakt z innymi osobami, ale również firmami. Dlatego też z uwagi na swoją popularność, social media przyciągają zarówno przeciętnych użytkowników, jak i mniejsze lub większe firmy usługowe, które również pragną zaistnieć w lokalnej społeczności. 

Dzięki serwisom społecznościowym przedsiębiorstwa usługowe mogą publikować informacje o zmianach w swojej ofercie, prezentować bieżący cennik usług, ewentualne promocje, a także chwile z życia firmy. Oczywiście oprócz tego firmowe profile w social media prezentują wszystkie podstawowe informacje kontaktowe wraz z opisem działalności. Wszystko to nie wymaga wnoszenia żadnych opłat czy abonamentu.  

Serwisy społecznościowe oferują jednak o wiele więcej możliwości promowania biznesu. Przedsiębiorcy mogą zdecydować się na płatne kampanie reklamowe, które działają na podobnej zasadzie co w przypadku usługi Google Maps. Reklamodawcy określają swój budżet i grupę docelową odbiorców w oparciu o bardzo dokładne dane demograficzne, a w konsekwencji mogą wyświetlać swoje materiały reklamowe w różnych miejscach w serwisie. 

Poniżej przykład firmowego profilu w jednym ze znanych serwisów społecznościowych. Dobrze widoczne są: nazwa marki, dane kontaktowe, a także przycisk dający możliwość szybkiej rozmowy. 

Własna strona internetowa 

Spory odsetek firm usługowych decyduje się na założenie własnej strony internetowej. Niestety nie jest to rozwiązanie bezpłatne, ale to właśnie komercyjny wydźwięk tej formy promowania, daje przedsiębiorcom najwięcej możliwości. Z racji tego, że firmowe strony internetowe są w pełni własnością firmy, mogą znajdować się na nich dowolne treści i grafiki. W praktyce każda firmowa strona internetowa jest w pełni oryginalna i niepowtarzalna. 

Adres firmowej strony www może zostać wykorzystany w innych materiałach reklamowych, takich jak wizytówki, banery, foldery, plakaty czy ulotki. Tym samym marka staje się o wiele bardziej rozpoznawalna i zaczyna budować prestiż na lokalnym rynku. Najczęściej przedsiębiorcy zamieszczają na firmowych stronach internetowych takie informacje jak dane teleadresowe, zakres świadczonych usług wraz z cennikiem, aktualne promocje czy komunikaty dla klientów lub kontrahentów.