Reklama sklepu spożywczego w internecie

Sklepy spożywcze to z pewnością jedne z najpopularniejszych placówek handlowych. Nie zawsze jednak właściciele takich biznesów decydują się na stosowanie różnorodnych form reklamy online. Tymczasem reklama sklepu spożywczego w internecie nie wymaga wysokich inwestycji ani znajomości specjalistycznych narzędzi. Sporo można wykonać w pełni samodzielnie i to bez ponoszenia dodatkowych kosztów! 

Reklama w Google Maps 

Firmowa wizytówka w usłudze Google Maps jest jedną z najpopularniejszych form reklamy, przy tym pozostając w pełni bezpłatną. Pozycjonowanie lokalne przynosi wiele korzyści, zarówno od strony marketingowej, jak i wizerunkowej. 

Dzięki takiej wizytówce, klienci mogą uzyskać informacje na temat sklepu spożywczego zarówno poprzez wyszukiwarkę Google, jak i usługę Google Maps. Co ciekawe, taka wizytówka będzie się wyświetlać nie tylko użytkownikom poszukującym samego sklepu, ale również związanego z nim asortymentu. 

Aktualna wizytówka sklepu spożywczego w Google Maps pozwala również na zamieszczanie opinii przez klientów firmy, co dodatkowo buduje zaufanie do marki i przyczynia się do wzrostu zainteresowania asortymentem sklepu. Takie możliwości w połączeniu z całkowicie bezpłatną usługą sprawiają, że reklama sklepu spożywczego w Google Maps to jedno z najlepszych rozwiązań, dostępnych na rynku. 

Część większych sklepów spożywczych, oprócz powyższej wizytówki, decyduje się także na uruchomienie płatnej kampanii reklamowej. Reklama Google Maps otwiera jeszcze większe możliwości i pozwala docierać do jeszcze większego grona potencjalnych klientów. Na efekty nie trzeba długo czekać, gdyż reklamy pojawiają się niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii, a firmy rozliczane są wyłącznie za faktyczne kliknięcia w reklamę, nie za jej liczbę wyświetleń.

Poniżej przykład wizytówki sklepu spożywczego w usłudze Google Maps. Dobrze widoczne są dane kontaktowe, a także średnia ocena lokalu, wynikająca z opinii pozostawionych przez klientów sklepu. 

Profile w social media 

Doskonałym uzupełnieniem omawianej wcześniej wizytówki Google Maps, będą wszechstronne działania w mediach społecznościowych. Tego typu serwisy pozwalają budować bliższą więź z klientami, na bieżąco informować o aktualnych promocjach, nowym asortymencie czy ważnych wydarzeniach firmowych. Niemal wszystkie serwisy społecznościowe oferują bezpłatne utworzenie i prowadzenie kont biznesowych, co jest dodatkową zaletą tego typu reklamy. 

Podobnie jak w przypadku wizytówek Google, również i social media oferują możliwość uruchomienia płatnych kampanii reklamowych. Dzięki odpowiednim narzędziom konfiguracyjnym, sklepy spożywcze mogą docierać do ściśle określonej grupy docelowej i to na bardzo wąskim obszarze terytorialnym. Takie rozwiązanie pozostaje wysoce efektywne i przynosi widoczne rezultaty przy niskim koszcie inwestycji. 

Poniżej przykład dobrze wykonanego profilu sklepu spożywczego w serwisie społecznościowym Facebook. Użytkownicy mają szybki dostęp do danych kontaktowych, a także najnowszych informacji na temat promocji czy asortymentu sklepu. 

Własna strona internetowa 

Nie każdy sklep spożywczy inwestuje we własną stronę internetową. W przypadku niewielkich, osiedlowych sklepików, jej założenie niemal na pewno mija się z celem, aczkolwiek większe dyskonty i sieci sklepów mogą sporo zyskać na prowadzeniu własnej strony internetowej. Niestety trzeba mieć na uwadze fakt, że zarówno założenie, jak i utrzymanie firmowej strony pod własną domeną nie jest darmowe i najczęściej wiąże się z opłatą w wysokości kilkuset złotych rocznie. 

Własna strona internetowa w branży spożywczej otwiera bardzo szerokie spektrum możliwości reklamowania się. Właściciel sklepu może zdecydować się na zupełnie oryginalną i niepowtarzalną prezentację oferty sklepu, poprzez tysiące łatwo konfigurowalnych wtyczek, układów graficznych i blokowych elementów, które oferują różnego rodzaje CMS-y (systemy zarządzania treścią). Firmowa strona internetowa z biegiem czasu zaczyna zwiększać swoją widoczność w wyszukiwarce Google, a to przekłada się na coraz większe zainteresowanie klientów. 

Ważne jest również to, że firmowa strona internetowa może generować zysk na wiele sposobów, których nie można zastosować w mediach społecznościowych. Przede wszystkim właściciel może zdecydować się na prowadzenie atrakcyjnego bloga, który będzie przynosił dodatkowy ruch i przy okazji zachęci do zakupów w sklepie stacjonarnym. Atrakcyjna strona internetowa sklepu spożywczego to również świetna okazja, aby przyciągnąć różnych kontrahentów i partnerów biznesowych. 

Dobrym sposobem na zwiększenie widoczności firmowej strony internetowej, są m.in. wizytówki NAP. W dużym uproszczeniu są to wizytówki online, które zawierają podstawowe informacje na temat firmy, takie jak adres, numer telefonu czy link do strony internetowej. Większość wizytówek NAP oferuje także możliwość dodania krótkiego opisu firmy i przedstawienia np. oferty sprzedażowej sklepu. Najczęściej jednorazowy koszt utworzenia wizytówki NAP waha się w granicach kilku–kilkunastu złotych (zależnie od cennika serwisu), a osoby bardziej zaangażowane w promocję będą w stanie doszukać się wielu bezpłatnych katalogów stron, które funkcjonują w identyczny sposób. 

Influencer marketing na rynku lokalnym 

Sklepy spożywcze mogą wspierać swoje kampanie reklamowe w internecie przy pomocy wpływowych influencerów. Osoby te cieszą się uznaniem wśród szerokiej grupy lokalnej społeczności, często udzielają się na publicznym forum i na różnych zasadach współpracują z wieloma biznesami. Do influencerów zaliczyć można chociażby dziennikarzy lokalnych wydawnictw gazet. 

Reklama sklepu spożywczego w tym przypadku może przybierać wiele różnych form. Od prostych wzmianek tekstowych lub graficznych w postach influencera, aż po pół-profesjonalne materiały filmowe, przedstawiające ofertę sklepu oraz samą placówkę. 

Z pomocą mogą przyjść także lokalni przewodnicy Google. Jest to specjalnie oznaczona grupa użytkowników, która chętnie udziela się w ocenianiu i recenzowaniu firm w usłudze Google Maps. Opinie pozostawione przez lokalnych przewodników są specjalnie wyróżniane, a zatem potencjalni klienci zobaczą się jako jedne z pierwszych na wizytówce firmy. Lokalnych przewodników można znaleźć zarówno bezpośrednio w usłudze Google Maps, jak i na specjalnym forum – localguidesconnect.com

Marketing szeptany w internecie 

Bardziej wyrafinowaną, aczkolwiek najczęściej bezpłatną formą promocji sklepu spożywczego w internecie jest tzw. marketing szeptany (inaczej buzz marketing). Działania prowadzone w zakresie marketingu szeptanego sprowadzają się do polecania usług i asortymentu sklepu spożywczego na ogólnodostępnych forach internetowych czy w formie komentarzy pod powiązanymi tematycznie wpisami blogowymi w serwisach zewnętrznych. 

Marketing szeptany pozwala również zachęcić innych użytkowników do pozostawienia pozytywnej opinii na wizytówce sklepu w usłudze Google Maps – oczywiście już po dokonanych zakupach. Dzięki temu marka sklepu nabierze większego zaufania wśród lokalnej społeczności, a także zwiększy się widoczność wizytówki tego miejsca na mapach Google. 

Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:

Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości
Reklama kwiaciarni w Mapach Google
Reklama biura rachunkowego w internecie