Reklama biura rachunkowego w internecie

Odpowiednio zaprojektowana i przemyślana reklama biura rachunkowego w internecie pozwoli nie tylko zyskać nowych klientów, ale również stale budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności. W dzisiejszym artykule zasugerujemy różne sposoby reklamy biura rachunkowego, które od zawsze cieszą się ogromną popularnością i skutecznością.

Reklama biura rachunkowego w Google Maps 

Każde biuro rachunkowe powinno posiadać firmową wizytówkę w usłudze Google Maps. Narzędzie to jest całkowicie bezpłatne, zarówno przy zakładaniu konta, jak i dalszym użytkowaniu. 

Pozycjonowanie lokalne zarówno w wyszukiwarce Google, jak i usłudze Google Maps jest cennym źródłem pozyskiwania klientów. Wirtualna wizytówka pozwala nie tylko uzyskać podstawowe informacje na temat biura rachunkowego, ale również nawiązać z nim szybki kontakt – telefoniczny, e-mail lub przechodząc na stronę internetową firmy. Ponadto użytkownicy mogą łatwo uzyskać wskazówki dotyczące dojazdu do biura rachunkowego, a także poznać godziny otwarcia placówki. 

Działaniem wspierającym dla istniejącej wizytówki firmy z pewnością będzie reklama Google Maps. Ta forma promowania biznesu ma ogromną zaletę – biuro rachunkowe może docierać za pomocą rozmaitych reklam do jeszcze szerszego grona odbiorców i to praktycznie natychmiast po uruchomieniu kampanii. Trzeba jednak liczyć się z tym, że reklama w usłudze Google Maps nie jest usługą bezpłatną. Niemniej system rozliczeń opiera się wyłącznie o faktyczne kliknięcia w reklamę, a nie ilość jej wyświetleń. 

Poniżej przykład wizytówki biura rachunkowego w usłudze Google Maps. Potencjalni klienci mogą nie tylko przyjrzeć się wyglądzie biura, ale także znaleźć wszystkie niezbędne informacje kontaktowe, godziny otwarcia oraz opinie pozostawione przez osoby, które już skorzystały z usług firmy. 

Profile w social media 

Bardzo często biura rachunkowe decydują się na założenie profilu i płatne reklamy w mediach społecznościowych. Tego typu serwisy udostępniają ogromną przestrzeń reklamową i pole do działania dla firm o różnym pokroju – w tym również dla biur rachunkowych.

Nawet bezpłatny profil firmy stwarza ogromne możliwości i potencjał do reklamowania usług rachunkowych. Regularne publikacje postów pozwalają innym użytkownikom zaznajomić się z bieżącymi wydarzeniami w firmie lub zmianami w ofercie czy promocjami. Sam profil biura rachunkowego w social mediach zawiera niezbędne informacje kontaktowe i w zależności od serwisu, mogą one zostać rozbudowane o dodatkowe sekcje, takie jak np. lista świadczonych usług. 

Biura rachunkowe mogą w dowolnym momencie zdecydować się na płatną promocję w social mediach, co będzie doskonałym uzupełnieniem do aktualnie już prowadzonych działań na firmowym profilu. Dzięki płatnej promocji biuro rachunkowe może szczegółowo określić grupę docelową odbiorców, a także częstotliwość i formę wyświetlanych treści reklamowych. 

Poniżej profil jednego z biur rachunkowych w serwisie społecznościowym Facebook. Oprócz standardowych informacji kontaktowych, klienci mogą bezpośrednio skontaktować się z administratorem profilu poprzez szybką wiadomość. 

Własna strona internetowa 

Posiadanie firmowej strony internetowej przynosi wiele korzyści – nie tylko dla biura rachunkowego, ale również każdego innego przedsiębiorstwa. Dzięki niej użytkownicy internetu mogą łatwo uzyskać dostęp do wszystkich najważniejszych informacji na temat profilu działalności biura. Ponadto adres strony można umieścić na wizytówce firmy i w innych materiałach reklamowych. 

Strona internetowa dla biura rachunkowego może zawierać nie tylko niezbędne dane kontaktowe, cennik i zakres usług, ale także aktualne porady finansowe w postaci artykułów specjalistycznych. Tego typu wpisy blogowe mogą z biegiem czasu sprowadzać dodatkowy ruch na stronę, a to z kolei może zaowocować napływem nowych klientów. Tego typu działania nie będą możliwe w przypadku omawianych wcześniej social mediów, a zatem firmowa strona internetowa ma w tym temacie ogromną przewagę. 

Jeżeli biuro rachunkowe posiada już własną stronę internetową, to warto poświęcić nieco czasu, a nawet środków na tzw. wizytówki NAP, czyli wirtualne formy wizytówek, opublikowane w różnych katalogach. Tego typu wizytówki wspomagają zarówno widoczność firmowej strony w wynikach wyszukiwania, jak i w usłudze Google Maps. Warto dodać, że większość wizytówek NAP jest darmowa lub wymaga uiszczenia symbolicznej opłaty – najczęściej kilku lub kilkunastu złotych. 

Influencer marketing na rynku lokalnym 

W reklamie biura rachunkowego mogą pomóc influencerzy, czyli osoby, które cieszą się ogólnym uznaniem wśród lokalnej społeczności i postrzegane jako autorytet w konkretnej dziedzinie. Do takich osób można zaliczyć chociażby dziennikarzy lokalnych gazet czy osoby pełniące funkcje publiczne i udzielające się w mediach społecznościowych. 

Influencer może promować usługi biura rachunkowego na wiele sposobów. Od prostych gościnnych wpisów na własnym profilu w social mediach, po profesjonalne nagrania audio-wideo, przedstawiające profil działalności firmy, jej ofertę i ewentualne zniżki. Współpraca z influencerem może przybierać różne formy i oprócz powyższych często stosuje się system poleceń. Klienci skierowani do biura rachunkowego z polecenia influencera, mogą liczyć na atrakcyjne zniżki lub szerszy pakiet wsparcia. 

Poszukiwania influencerów warto rozpocząć od social mediów i nawiązać kontakt z osobami, które pozostają bardzo aktywne społecznie i cieszą się dużą reputacją wśród użytkowników. Promocję biura rachunkowego mogą wesprzeć również lokalni przewodnicy Google, czyli osoby, które często udzielają się w usłudze Google Maps i swoimi działaniami zyskały rangę lokalnych przewodników.  

Marketing szeptany w internecie 

Inną opcją reklamy biura rachunkowego w internecie jest marketing szeptany, inaczej WOMM (ang. word of mouth marketing). Tego typu promocja sprowadza się do konwersacji na różnego rodzaju forach i innych systemach komunikowania się z użytkownikami. W ramach tych działań poleca się ofertę biura rachunkowego, najczęściej z linkiem prowadzącym bezpośrednio do strony internetowej firmy. 

Marketing szeptany działa na wielu płaszczyznach. Z jednej strony zachęca innych użytkowników do skorzystania z usług biura rachunkowego, a z drugiej przyczynia się do wzrostu widoczności firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Naturalnie największą skuteczność wykazują działania realizowane na powiązanych tematycznie forach internetowych, takich jak serwisy finansowe, rachunkowe czy biznesowe. 

Marketing szeptany może wpłynąć także na pozytywne opinie klientów. Umiejętnie prowadzona kampania oparta o tego typu działania pozwala zasięgnąć opinii o konkretnym biurze rachunkowym zarówno przez jego aktualnych, jak i przyszłych klientów. 

Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:

Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu spożywczego w internecie
Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości
Reklama kwiaciarni w Mapach Google