Reklama kwiaciarni w Mapach Google

Reklama kwiaciarni w Mapach Google to łatwy i skuteczny sposób na promocję własnego biznesu. Usługa ta jest całkowicie bezpłatna i otwiera szerokie spektrum możliwości promowania – zarówno dla kwiaciarni, jak i firm z innych branż. Oprócz tego warto rozważyć inne sposoby reklamowania firmy w internecie. Wszystkie dokładnie opiszemy w dzisiejszym poradniku! 

Reklama kwiaciarni w Google Maps  

Usługa Google Maps to potężne narzędzie, chętnie wykorzystywane przez przedsiębiorców do promocji własnego biznesu. Największą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że pozostaje ono w pełni darmowe. Tym samym reklama kwiaciarni w Google Maps to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie nowych klientów i budowanie znajomości marki na lokalnym rynku. 

Pozycjonowanie lokalne jest jednym ze sposobów pozyskiwania klientów na ograniczonym obszarze terytorialnym (np. w obrębie jednego miasta czy dzielnicy), co jest szczególnie pożądane w przypadku działalności kwiaciarni. Oczywiście pozycjonowanie lokalne odnosi się do promowania biznesu online, a jednym z narzędzi, które znacząco wpływa na widoczność firmy w internecie jest właśnie usługa Google Maps. 

Utworzenie firmowej wizytówki kwiaciarni w tym serwisie sprawi, że będzie ona wyświetlać się na ogólnodostępnych mapach Google, a także w samej wyszukiwarce. Użytkownicy będą mogli wyświetlić podstawowe dane kontaktowe i adresowe firmy, godziny otwarcia, rodzaj asortymentu, a także przeczytać pozostawione przez klientów opinie i oczywiście opublikować własne. Dodatkowo, usługa Google Maps oferuje użytkownikom możliwość uzyskania wskazówek dojazdu do kwiaciarni, co okazuje się szczególnie przydatne w mocno zatłoczonych miastach.

Doskonałym uzupełnieniem dla bezpłatnej wizytówki kwiaciarni będzie reklama Google Maps. Nierzadko właściciele tego typu lokalnych przedsiębiorstw decydują się na inwestycję w płatną formę reklamy o dużo większej skuteczności. Reklama Google Maps sprawia, że materiały reklamowe wyświetlają się wybranej grupie odbiorców niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii. Jednocześnie reklamodawcy płacą wyłącznie za faktyczne kliknięcia w reklamę, a nie ilość jej wyświetleń. 

Poniżej przykład aktualnej wizytówki jednej z kwiaciarni w usłudze Google Maps. Użytkownicy otrzymują wszystkie niezbędne informacje teleadresowe, godziny otwarcia i mogą w szybki sposób uzyskać wskazówki dojazdu do firmy. 

Profile w social media 

Serwisy społecznościowe to tuż obok wspomnianych usług Google najchętniej odwiedzane miejsca zarówno przez prywatnych użytkowników, jak i przedsiębiorców. Social media stwarzają szereg możliwości reklamowych dla firm działających w praktycznie każdej branży – w tym dla kwiaciarni. Co ważne, założenie profilu firmy w różnych social mediach jest całkowicie darmowe i sprowadzone do zaledwie kilku kroków. 

Kwiaciarnia, która zdecyduje się na rejestrację w serwisie społecznościowym może nie tylko zamieścić w swoim profilu dane teleadresowe i opis asortymentu, ale również na bieżąco informować użytkowników o bieżących promocjach, nowościach czy wydarzeniach biznesowych. Ponadto większość serwisów społecznościowych umożliwia szybkie komunikowanie się przy pomocy wbudowanego czatu. 

Podobnie jak ma to miejsce w usłudze Google Maps, również i serwisy społecznościowe pozwalają na uruchomienie płatnej kampanii reklamowej. Firmy – w tym kwiaciarnie, mogą w prosty sposób trafiać do tysięcy potencjalnych klientów, uwzględniając przy tym różne preferencje, zainteresowania, wiek czy lokalizację. To pozwala komunikować się z bardzo precyzyjną grupą odbiorców i zmaksymalizować sprzedaż produktów czy usług przy zachowaniu względnie niskich kosztów reklamy. 

Poniżej przykład wizytówki/profilu firmowego w jednym z serwisów społecznościowych. Dobrze widoczne są podstawowe dane kontaktowe i adresowe, a także asortyment kwiaciarni. 

Własna strona internetowa 

Kwiaciarnie działające na większym obszarze czy też posiadające swoje pododdziały w innych miejscach, mogą zdecydować się na założenie własnej strony internetowej. Wymaga to jednak nieco większego zaangażowania i zadanie to najlepiej powierzyć specjaliście. Nie jest to również rozwiązanie bezpłatne, aczkolwiek to właśnie strona internetowa kwiaciarni może zapewnić największy potencjał marketingowy. 

Własna strona internetowa kwiaciarni oferuje w praktyce nieograniczone możliwości dostosowywania wyglądu, publikowania zdjęć, informacji czy porad. Z biegiem czasu zaczyna się ona pojawiać w wynikach wyszukiwania i przyciągać coraz to więcej klientów. Użytkownicy po wpisaniu w wyszukiwarkę nazwy kwiaciarni lub fraz z nią związanych zobaczą nie tylko wizytówkę firmy utworzoną w usłudze Google Maps, ale również doskonale widoczny adres strony internetowej. 

W pozycjonowaniu firmowej strony internetowej mogą pomóc wizytówki NAP, czyli specjalne katalogi, pozwalające na utworzenie czegoś na kształt internetowej wizytówki firmy. W zamian za symboliczną opłatę, właściciel kwiaciarni może zarejestrować własną wizytówkę z informacjami teleadresowymi firmy, linkiem do firmowej strony i krótkim opisem działalności, która zostanie opublikowana pod unikalnym adresem URL. 

Inwestycja we własną stronę internetową przynosi przede wszystkim efekty długoterminowe. Wraz ze zwiększaniem się widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, coraz więcej użytkowników trafia na stronę i decyduje się na skorzystanie z usług czy zakupu produktów kwiaciarni. Nic nie stoi na przeszkodzie, by pod adresem strony internetowej kwiaciarni uruchomić sklep online, co może stanowić dodatkowe źródło przychodu.

Influencer marketing na rynku lokalnym 

Dobrą formą promocji lokalnej kwiaciarni może okazać się współpraca z influencerami. Są to osoby, które cieszą się uznaniem wśród tysięcy fanów, a ich działania zyskują ogromny rozgłos – głównie w mediach społecznościowych. Nawiązanie współpracy z influencerem pozwoli w bardzo naturalny sposób pozyskać nowych klientów, a dodatkowo zbuduje zaufanie wokół marki. Do influencerów można zaliczyć chociażby lokalnych dziennikarzy, którzy na przestrzeni wielu lat zasłużyli sobie na ogromny autorytet wśród społeczności. Najprościej znaleźć takie osoby właśnie poprzez różnego rodzaju social media. 

Dobrym wsparciem marketingowym mogą być lokalni przewodnicy Google. Są to użytkownicy, którzy często udzielają się na Mapach Google, oceniają odwiedzane miejsca i wspierają rozwój tej usługi na wiele innych sposobów. Warto skontaktować się z takimi osobami i zachęcić do wystawienia opinii na wizytówce kwiaciarni. 

Marketing szeptany w internecie 

Do bezpłatnych działań reklamowych w internecie zalicza się także marketing szeptany. Polega to na autopromocji własnego biznesu poprzez tworzenie postów i komentarzy na ogólnodostępnych forach internetowych i podobnych systemów wymiany informacji pomiędzy użytkownikami. 

Niemniej sprawnie prowadzony marketing szeptany i polecenia klientów mogą okazać się wysoce skuteczne. Trzeba jednak trzymać się zasady, aby “szeptanka” prowadzona była na forach o powiązanej tematyce. Jeżeli kwiaciarnia posiada już utworzoną wizytówkę w usłudze Google Maps, to marketing szeptany może być dobrym sposobem na nowe, pozytywne opinie klientów. Warto zachęcać użytkowników do odwiedzin sklepu i zrobienia zakupów, a także podzielenia się swoją opinią na Mapach Google. 

Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:

Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu spożywczego w internecie
Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości
Reklama biura rachunkowego w internecie