Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci

Funkcjonowanie salonu fryzjerskiego uzależnione jest od liczby klientów. Z tego powodu zakłady fryzjerskie często decydują się na szeroko zakrojone działania marketingowe w sieci. Dobra reklama salonu fryzjerskiego powinna nie tylko przyciągać klientów, ale również generować niewielkie koszty. Przedstawiamy nasze pomysły na marketing salonów fryzjerskich w internecie! 

Reklama salonu fryzjerskiego w Google Maps 

Podstawą funkcjonowania salonu fryzjerskiego jest wizytówka w ogólnodostępnej i doskonale znanej internautom usłudze Google Maps. Dzięki niej właściciel salonu fryzjerskiego może bezpłatnie promować swój lokal na mapach Google. 

Taka wizytówka firmy online przynosi ogrom korzyści. Poza faktem, że prowadzenie firmowego profilu w usłudze Google Maps jest całkowicie darmowe, to tego typu reklama działa przede wszystkim wizerunkowo. Wśród lokalnej społeczności rośnie znajomość marki, a dzięki opiniom zamieszczonym przez klientów na wizytówce Google, salon może cieszyć się coraz większym zaufaniem. 

Pozycjonowanie lokalne pozostaje niezwykle skuteczną formą promowania salonu fryzjerskiego. Użytkownicy internetu mogą natrafić na wizytówkę firmy nie tylko podczas przeglądania mapy, prób wyszukania samej marki czy jakiegokolwiek salonu, ale także konkretnych usług fryzjerskich, takich jak “fryzura ombre” czy “fryzura na wesele”. Im staranniej będzie wykonana wizytówka salonu fryzjerskiego w serwisie Google Maps, tym większa szansa na jej wyświetlenie po wpisaniu powiązanych fraz. 

W przypadku świadczenia usług fryzjerskich na bardzo konkurencyjnym obszarze, np. w dużym mieście, warto zdecydować się na płatne kampanie reklamowe. Taka reklama Google Maps charakteryzuje się wysoką skutecznością i precyzyjnym targetowaniem. Co to oznacza? Dokładnie to, że reklamodawcy – w tym przypadku właściciele salonów fryzjerskich, mogą dokładnie określić grupę odbiorców, którym wyświetlać będą się treści reklamowe. Takich użytkowników można określić poprzez ich płeć, wiek, zainteresowania, czy lokalizację. 

Poniżej przykład wizytówki Google Maps jednego z salonów fryzjerskich. Dobrze widoczne są na niej dane teleadresowe, opinie klientów, a także ogólna ocena w skali 1–5. 

Profile w social media 

Firmowy profil salonu fryzjerskiego w mediach społecznościowych to również doskonały sposób na reklamę w internecie. Większość znanych social mediów pozwala na prowadzenie firmowych wizytówek, dzięki którym rośnie świadomośc marki wśród lokalnej społeczności. 

Media społecznościowe w tej branży pozostają niezwykle przydatne, otwierając szeroki wachlarz możliwości reklamowych. Oprócz regularnych wpisów dotyczących promocji, nowych usług czy zmian w ofercie, salony fryzjerskie mogą zainwestować w płatne kampanie reklamowe. Takie systemy marketingowe oferuje praktycznie każdy popularny serwis społecznościowy, z których korzystają nie tylko firmy z wielu różnych branż, ale także osoby indywidualne.

Dzięki płatnym kampaniom reklamowym w social mediach, każdy salon fryzjerski może na swój sposób przyciągać klientów i kierować materiały reklamowe do ściśle określonej grupy odbiorców. To doskonały sposób, aby wyróżnić się na lokalnym rynku i zyskać szerokie grono nowych fanów. 

Poniżej przedstawiamy przykład firmowego profilu w jednym z popularnych serwisów społecznościowych. Dobrze widoczna jest marka salonu, informacje kontaktowe, a także możliwość porozmawiania na czacie z administratorem wizytówki. 

Własna strona internetowa 

Większe salony fryzjerskie z pewnością docenią korzyści, które wynikają z posiadania własnej strony internetowej. Co prawda nie jest to rozwiązanie bezpłatne, ale to właśnie firmowa strona salonu fryzjerskiego pozwala osiągnąć najlepsze rezultaty. 

Odpowiednio zadbana i regularnie aktualizowana strona www z biegiem czasu zaczyna wyświetlać się coraz wyżej w wynikach wyszukiwania. Tym samym zwiększa się ilość użytkowników, przechodzących poprzez link w wyszukiwarce na stronę salonu. Jednocześnie strona internetowa zakładu fryzjerskiego doskonale współgra z wizytówką w usłudze Google Maps. Powiązanie obu tych form promocji sprawia, że marka salonu fryzjerskiego drastycznie zwiększa swoją widoczność. 

Pozostaje jeszcze pytanie, co powinna zawierać własna strona www salonu fryzjerskiego. Przede wszystkim niezbędne będą dane kontaktowe, aktualny cennik i oferta. Jeżeli czas na to pozwala, to warto zainwestować w prowadzenie tematycznego bloga, który może dodatkowo przyciągnąć ruch użytkowników na stronę. 

W samym pozycjonowaniu wizytówki i strony www, czyli zwiększaniu ich widoczności w wyszukiwarce, mogą pomóc wizytówki NAP. Są to specjalne katalogi stron, które swoim funkcjonowaniem przypominają tradycyjne wizytówki firm, ale w formie elektronicznej. Zazwyczaj rejestracja wizytówki (założenie wpisu) wymaga wniesienia symbolicznej opłaty, ale jest to inwestycja w dłuższej perspektywie czasu dosyć opłacalna. Na wizytówkach NAP (ang. Name, Address, Phone) znajdują się takie informacje jak dane kontaktowe firmy, obszar i opis działalności, a także link do firmowej strony internetowej. 

Influencer marketing na rynku lokalnym 

Jeżeli sytuacja na to pozwala, warto rozważyć możliwość współpracy z lokalnymi influencerami. Takie osoby cieszą się ogromną popularnością i szacunkiem wśród lokalnej społeczności, a wszelkie posty, artykuły czy wzmianki influencerów przez długi czas niosą się szerokim echem. 

Aby nakłonić influencera do pozostawienia pozytywnej opinii na temat salonu fryzjerskiego, najprościej będzie zaprosić go do skorzystania z usług fryzjerskich. Trzeba liczyć się jednak z tym, że w zależności od warunków współpracy z taką osobistością, może ona wyrazić się w pełni subiektywnie, co niekoniecznie oznacza przychylną dla salonu opinię. Tym samym warto przed rozpoczęciem konkretnych działań, ustalić zakres oraz warunki współpracy, tak aby osiągnąć spodziewane rezultaty. 

Pozytywna opinia salonu fryzjerskiego pozostawiona przez znanego i cenionego wśród lokalnej społeczności influencera, to gwarancja wzrostu zaufania do marki i szansa na pozyskanie ogromnej liczby nowych klientów. Starannie zrealizowana kampania reklamowa z pomocą influencera szybko przyniesie spory zysk i zwróci się z ogromną nawiązką. Samych influencerów można znaleźć na wiele sposobów. Najczęściej są to osoby często udzielające się publiczne, tacy jak dziennikarze miejscowych gazet i czasopism. 

Równie sporym zaufaniem cieszą się lokalni przewodnicy Google. Jest to specjalnie oznaczona grupa użytkowników, prężnie działających w usłudze Google Maps. Profile lokalnych przewodników Google oznaczone są charakterystyczną gwiazdką, a pozostawiane przez nich opinie na wizytówkach Google dobrze się wyróżniają. Warto zatem zachęcić taką osobę do skorzystania z usług salonu fryzjerskiego i pozostawienia przychylnej dla firmy opinii. 

Marketing szeptany w internecie 

Marketing szeptany (inaczej buzz marketing) to również ciekawa forma promocji salonu fryzjerskiego. Tego typu działania reklamowe sprowadzają się polecania usług fryzjerskich na różnych forach i grupach dyskusyjnych, często w imieniu domniemanego klienta. Taka forma ukrytej reklamy może niekiedy okazać się wysoce skuteczna. 

Na tematycznych forach dyskusyjnych można promować nie tylko samo miejsce, ale również i konkretne usługi salonu fryzjerskiego, a także aktualne promocje. Warto aktywnie uczestniczyć w życiu lokalnych użytkowników serwisu, odpowiadać na pytania związane z fryzjerstwem, a przy okazji zachęcać do skorzystania z usług konkretnego zakładu fryzjerskiego. Odpowiednio prowadzona “szeptanka” i zrozumienie potrzeb użytkowników przyczyni się do wzrostu zainteresowania konkretną marką. 

Dzięki temu można również wpłynąć na pozytywne opinie klientów, zachęcając użytkowników do wystawiania ocen i opinii na wizytówce Google Maps salonu fryzjerskiego.

Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:

Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu spożywczego w internecie
Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości
Reklama kwiaciarni w Mapach Google
Reklama biura rachunkowego w internecie