Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości

Internet daje ogromne możliwości promowania własnego biznesu i to bez względu na profil działalności. Z tego typu wsparcia korzystają również sklepy odzieżowe. Podyktowane jest to nie tylko sporą konkurencją, ale również chęcią budowania zaufania wokół własnej marki. W dzisiejszym poradniku omówimy zalety poszczególnych metod promowania – w tym dlaczego reklama sklepu odzieżowego w Google Maps to podstawowe działanie dla wszystkich przedsiębiorców! 

Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps 

Usługa Google Maps jest doskonale znana niemal wszystkim użytkownikom internetu. Z dobrodziejstw tego narzędzia korzystają również firmy – w tym sklepy odzieżowe. Największą zaletą usługi Google Maps jest jej globalna dostępność. Dostęp do firmowych wizytówek zarejestrowanych w tym serwisie może mieć każdy, bez względu na miejsce zamieszkania lub przebywania. 

Tym samym reklama sklepu odzieżowego w Google Maps przybiera nie tylko postać lokalną, ale i ogólnoświatową. A który właściciel biznesu nie marzy o tym, aby zabłysnąć na arenie międzynarodowej? 

Pozycjonowanie lokalne sklepu z odzieżą w usłudze Google Maps jest niezwykle proste, skuteczne i co ważne – całkowicie bezpłatne. Wystarczy założyć wirtualną wizytówkę i profil firmy, a także uzupełnić wszystkie dane teleadresowe ze wskazaniem na konkretną branżę. To wystarczy, aby wizytówka sklepu odzieżowego zaczęła wyświetlać się na mapach Google. 

Potencjalni klienci, którzy szukają zarówno sklepów z odzieżą, jak i konkretnych ubrań (np. spodni, kurtek, garniturów itp.) mogą w kilka sekund znaleźć konkretny sklep wraz z niezbędnymi informacjami, takimi jak godziny otwarcia czy numer telefonu. Ponadto serwis ten pozwala uzyskać cenne wskazówki dotyczące dojazdu do sklepu, co będzie szczególnie przydatne w mocno zatłoczonych metropoliach. 

Na uwagę zasługuje także system oceniania placówki przez swoich klientów. Każda osoba może umieścić na wizytówce opinię na temat obsługi, asortymentu i ogólnego funkcjonowania sklepu. Tym samym inni użytkownicy będą w stanie podjąć trafniejszą decyzję w wyborze konkretnego sklepu. 

Niestety pozycjonowanie wizytówki to długotrwały proces, który wymaga regularnych aktualizacji treści, publikacji zdjęć oraz interakcji użytkowników. Natychmiastowy efekt można osiągnąć poprzez kampanię płatną – reklama Google Maps. Sklepy odzieżowe mogą w ten sposób jeszcze szybciej i sprawniej docierać do osób zainteresowanych asortymentem sklepu, a także koncentrować się wyłącznie na mocno ograniczonym obszarze (np. jednego miasta lub dzielnicy) – co jest szczególnie ważne w przypadku sklepu stacjonarnego. 

Poniżej przykład wizytówki sklepu odzieżowego w usłudze Google Maps. Dobrze widoczne są dane kontaktowe i adresowe, a także ocena użytkowników. 

Profile w social media 

Na bezpłatną promocję sklepu odzieżowego pozwalają także social media, czyli media społecznościowe. Z tego rodzaju serwisów korzystają miliony osób na całym świecie – w tym tysiące firm z różnych branż. Takie połączenie sprawia, że użytkownicy social mediów mogą w naturalny sposób poznawać nowe marki, utożsamiać się ze swoimi ulubionymi, a także śledzić najnowsze promocje i firmowe wydarzenia. 

Sklepy odzieżowe mają zatem szerokie pole do działania. Dzięki rejestracji w serwisach społecznościowych mogą przyciągać do siebie coraz to szersze grono fanów, na bieżąco informować o nowościach w asortymencie, aktualnych promocjach na wybrane produkty, a także ważnych zmianach w funkcjonowaniu sklepu. Część sklepów z odzieżą decyduje się także na specjalne akcje promocyjne, skierowane wyłącznie do swoich fanów, co dodatkowo buduje więź pomiędzy marką a klientami. 

Przedsiębiorcy, dla których liczy się szybki zysk i pozyskanie klienta, mogą zdecydować się na płatne reklamy w social mediach. Najczęściej serwisy tego pokroju udostępniają zaawansowane metody targetowania reklam, czyli kierowania ich do ściśle określonych grup odbiorców (np. osób zainteresowanych modą). Tym samym właściciele firm takich jak sklepy odzieżowe docenią możliwość skutecznego promowania swoich usług w mediach społecznościowych. 

Poniżej przykład profilu sklepu odzieżowego w jednym z popularnych serwisów społecznościowych. 

Własna strona internetowa 

Nierzadko sklepy z odzieżą decydują się na założenie własnej strony internetowej. Dzięki temu marka staje się jeszcze lepiej rozpoznawalna, a adres i link do strony internetowej zaczynają się pojawiać w wynikach wyszukiwania – doskonałe uzupełnienie wizytówki na mapach Google! 

Na firmowej stronie sklepu odzieżowego najczęściej oprócz danych kontaktowych zamieszcza się informacje o bieżących promocjach, nowościach w asortymencie, a także porady dla użytkowników odzieży (np. w formie poradników blogowych). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na firmowej domenie uruchomić także sklep online, dając tym samym klientom możliwość zakupów w formie hybrydowej (stacjonarnie lub przez internet). Własna strona internetowa sklepu odzieżowego to również większy prestiż i zainteresowanie potencjalnymi inwestorami. 

W parze z firmową stroną internetową idą także wizytówki NAP, czyli wirtualne formy wizytówek, które publikowane są w specjalnych katalogach. Przedsiębiorcy mogą za niewielką opłatą założyć wizytówkę z danymi adresowymi, opisem działalności i linkiem do firmowej strony internetowej. Każda taka wizytówka zostanie opublikowana pod unikalnym adresem i będzie wspierać pozycjonowanie strony internetowej sklepu. 

Influencer marketing na rynku lokalnym 

Część sklepów odzieżowych decyduje się na współpracę z działającymi lokalnie influencerami. Takie osoby cieszą się zaufaniem wśród społeczności, a publikowane treści szybko roznoszą się w lokalnych mediach społecznościowych. Nawiązanie współpracy reklamowej z lokalnym influencerem może okazać się zatem strzałem w dziesiątkę. Warunkiem powodzenia będzie szczegółowe dogranie warunków współpracy, a także czytelna i zachęcająca do działania forma reklamy. 

Do lokalnych influencerów zaliczają się m.in. dziennikarze gazet osiedlowych, aktywiści i działacze społeczni. Kontakt z nimi najprościej nawiązać przy pomocy social mediów (przeglądając profile tych osób), aczkolwiek wszystko zależy od charakterystyki ich pracy. 

W budowaniu autorytetu marki na lokalnym rynku mogą pomóc także lokalni przewodnicy Google. Jest to specjalnie oznaczona grupa użytkowników, która bierze aktywny udział w rozwoju usługi Google Maps. Mówiąc prościej, lokalny przewodnik Google to osoba, która często ocenia i komentuje firmowe wizytówki na mapach Google, a także publikuje autorskie zdjęcia tych miejsc oraz wypełnia ankiety na temat dostępności usług. 

Opinie pozostawione przez lokalnych przewodników na firmowych wizytówkach Google Maps są najczęściej lepiej widoczne, a obok zdjęcia profilowego takiej osoby można zauważyć symbol gwiazdki. Warto więc nawiązać chociażby krótkotrwałą współpracę z takimi osobami, aby po skorzystaniu z usług sklepu, wystawiły one rzetelną i zachęcającą do zakupów opinię na mapach Google. 

Marketing szeptany w internecie 

Ciekawą, ale jednak czasochłonną alternatywą do wymienionych wyżej metod promocji sklepu odzieżowego jest marketing szeptany. W gruncie rzeczy jest to system poleceń, tworzony na różnego rodzaju forach internetowych. Polecenia sklepu od klientów dla klientów niosą sporą wartość wizerunkową, aczkolwiek tzw. buzz marketing trzeba prowadzić z głową i z zachowaniem naturalnego tonu wypowiedzi. 

Im więcej osób dowie się o istnieniu sklepu odzieżowego, tym większa szansa na dokonanie przez nich zakupów. To z kolei przekłada się na pozytywne opinie klientów w usłudze Google Maps, które w dłuższej perspektywie czasu zapewnią lepszą widoczność wizytówki i wpłyną na rozpoznawalność marki na lokalnym rynku. 

Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:

Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu spożywczego w internecie
Reklama kwiaciarni w Mapach Google
Reklama biura rachunkowego w internecie