Reklama salonu kosmetycznego w internecie
Salony kosmetyczne mogą promować się na wiele sposobów. Najpowszechniejszą formą reklamy są różnego rodzaju działania online. To właśnie przez internet właściciele biznesu mają do dyspozycji szerokie spektrum możliwości lokalnego promowania. Jak zatem powinna wyglądać reklama salonu kosmetycznego w internecie?
Reklama salonu kosmetycznego w Google Maps
Bez wątpienia każdy salon kosmetyczny powinien posiadać swoją wizytówkę i firmowy profil w bezpłatnej usłudze Google Maps. Dzięki temu salon można łatwo zlokalizować na mapach Google, a także w wyszukiwarce. Pozycjonowanie lokalne zwiększa nie tylko szansę na pozyskanie dodatkowych klientów, ale również świadomość marki na lokalnym rynku.
Równie ważną kwestią jest to, że użytkownicy mogą natrafić na wizytówkę salonu nie tylko po wpisaniu prostych fraz pokroju “salon kosmetyczny”, ale również powiązanych z tą usługą, np. “salon odnowy”, “zabiegi na twarz” czy “depilacja”. Im lepiej przygotowana będzie wizytówka gabinetu kosmetycznego w Google Maps, tym lepsze efekty ona przyniesie.
Jeszcze skuteczniejszą, choć płatną formą reklamy, jest reklama w Google Maps.. Salony kosmetyczne mogą dzięki niej kierować materiały reklamowe do ściśle określonej grupy odbiorców, np. zainteresowanych konkretnym rodzajem usług, w określonym przedziale wiekowym i przebywających niedaleko lokalu. Odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa sprawi, że zainwestowane środki bardzo szybko się zwrócą, a gabinet kosmetyczny zyska szerokie grono nowych klientów.
Poniżej przykład wizytówki salonu kosmetycznego w usłudze Google Maps. Dobrze widoczne są dane adresowe, ogólna ocena i opinie klientów.
Profile w social media
Doskonałą alternatywą lub uzupełnieniem działań promocyjnych w Google Maps są serwisy społecznościowe. Tam również salony kosmetyczne mogą założyć i prowadzić swój profil firmowy. Oprócz podstawowych informacji kontaktowych, social media pozwalają na regularne dodawanie wpisów i zdjęć, które mają odzwierciedlać bieżące zmiany w lokalu. Dzięki temu użytkownicy serwisu mogą jeszcze lepiej poznać gabinet kosmetyczny, świadczone przez niego usługi, aktualne ceny i promocje.
Podobnie jak w przypadku map google, również i social media pozwalają na uruchomienie płatnej kampanii reklamowej. Możliwości promowania w obu przypadkach są do siebie bardzo zbliżone. Serwisy społecznościowe również posiadają własny system targetowania reklam, czyli kierowania ich do określonej różnymi parametrami grupy odbiorców.
Poniżej przykład profilu firmowego dla gabinetu kosmetycznego w jednym ze znanych serwisów społecznościowych.
Własna strona internetowa
Coraz częściej salony kosmetyczne decydują się na założenie własnej firmowej strony internetowej. Co prawda nie jest to koniecznością, ale powodów, dla których warto zainwestować we własną stronę www jest bardzo wiele.
Przede wszystkim firmowa strona internetowa salonu kosmetycznego oferuje znacznie więcej możliwości prezentacji biznesu. Właściciel serwisu może zdecydować się na całkowicie dowolny wygląd strony, zarówno pod kątem graficznym, jak i stylistycznym. Tym samym każda firmowa strona internetowa jest zawsze w pełni oryginalna i niepowtarzalna.
Nieograniczone możliwości dotyczą także rodzaju treści, zamieszczanej na firmowej witrynie. Najczęściej gabinety kosmetyczne zamieszczają takie informacje jak dane kontaktowe, zakres usług, cennik, aktualne promocje czy porady dla klientów.
Część stron decyduje się również na prowadzenie autorskiego bloga w formie specjalistycznych artykułów. Takie rozwiązanie jest wysoce korzystne z wielu powodów. Nie dość, że użytkownicy mogą zaczerpnąć nieco szczegółowej wiedzy na konkretne tematy, to w dodatku strona może generować dodatkowy ruch i zainteresowanie w internecie. To z kolei może przełożyć się na zwiększoną liczbę klientów zainteresowanych usługami salonu. Takiej możliwości nie oferują mapy Google czy sieci społecznościowe.
Niestety, trzeba liczyć się z tym, że uruchomienie i prowadzenie firmowej strony internetowej wiąże się z opłatami. W dodatku trzeba zadbać o prawidłowe funkcjonowanie serwisu od strony technicznej. W pozycjonowaniu strony internetowej salonu kosmetycznego mogą pomóc wizytówki NAP. Są to specjalne katalogi firm, które w zamian za symboliczną opłatę oferują utworzenie wirtualnej wizytówki gabinetu kosmetycznego pod unikalnym adresem www. Obecność takich wizytówek nie tylko wpływa na lokalne pozycjonowanie firmy, ale również zwiększa widoczność firmowej strony internetowej w wyszukiwarkach.
Influencer marketing na rynku lokalnym
Salony kosmetyczne w formie uzupełnienia działań marketingowych, mogą zdecydować się na współpracę z influencerem. Taka osoba jest dobrze znana w lokalnej społeczności i cieszy się ogólnym szacunkiem. Jej wpisy w mediach społecznościowych zyskują spory rozgłos i wywołują niekiedy burzę pozytywnych reakcji. Influencer z ogromnym autorytetem może skutecznie podnieść poziom zaufania do konkretnej marki.
Szukając influencerów warto przeglądać lokalne profile w mediach społecznościowych lub sugerować się lokalną prasą. Do osób, które cieszą się ogólnym uznaniem zaliczyć trzeba także dziennikarzy lokalnych gazet i brukowców.
Podobną grupą osób, które często zyskują zaufanie w internecie są lokalni przewodnicy Google. Osoby te to w praktyce przeciętni użytkownicy serwisu Google Maps, aczkolwiek wyróżniający się wysoką aktywnością online. Lokalni przewodnicy Google chętnie zamieszczają oceny i opinie odwiedzanych miejsc, a tym samym z biegiem czasu zyskują specjalne oznaczenie w formie gwiazdki obok zdjęcia profilowego. Opinie pozostawiane przez lokalnych przewodników Google łatwo się wyróżniają, stąd też salony kosmetyczne powinny zainteresować się możliwą współpracą z takimi użytkownikami.
Marketing szeptany w internecie
Marketing szeptany to inna bezpłatna, aczkolwiek czasochłonna forma reklamy w internecie . W gruncie rzeczy sprowadza się to do pewnego rodzaju systemu poleceń “od klientów do klientów”. O ofercie, promocjach a niekiedy samej obecności salonu kosmetycznego informuje się na różnych, ogólnodostępnych forach i serwisach społecznościowych. Niemal zawsze wykorzystuje się do tego nowo utworzone profile osób, które mają wzbudzić zaufanie wśród innych użytkowników i zachęcić ich do skorzystania z usług konkretnej firmy.
Tzw. buzz marketing to również okazja do tego, aby zawalczyć o pozytywne opinie klientów. Wystarczy zachęcić do odwiedzin lokalu i skorzystania z usług salonu, a idąc dalej – pozostawienia pozytywnej opinii na wizytówce Google Maps. Niestety umiejętnie prowadzony marketing szeptany wymaga nieco empatii i zrozumienia potrzeb innych użytkowników. Dosyć często posty czy wątki opublikowane w ramach marketingu szeptanego uznawane są za tzw. SPAM i regularnie usuwane, przez co tego typu działania reklamowe należy prowadzić z głową.
Pomagamy w promocji lokalnych biznesów! Sprawdź pomysły na marketing przedsiębiorstw działających w określonych lokalizacjach:
Reklama salonu fryzjerskiego — pomysły na marketing w sieci
Reklama restauracji — przykłady działań online
Reklama sklepu spożywczego w internecie
Reklama sklepu odzieżowego w Google Maps — możliwości
Reklama kwiaciarni w Mapach Google
Reklama biura rachunkowego w internecie