Aktualizacja Google Maps — jak często następuje?
Usługa Google Maps jest znana niemal każdemu użytkownikowi internetu. Mapy te pozwalają nie tylko na sprawną nawigację i podróżowanie, ale również przeglądanie zdjęć satelitarnych praktycznie całej kuli ziemskiej. Jeszcze ciekawsza jest funkcja Google Street View, czyli miliony zdjęć panoramicznych wykonanych z poziomu ulic. Co warto wiedzieć o mapach Google i jak często następuje ich aktualizacja? Koniecznie sprawdź nasz dzisiejszy poradnik!
Kiedy Google aktualizuje widok satelitarny i 3D?
Widok satelitarny w Google Maps jest aktualizowany na bieżąco – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak nie obejmuje to skali globalnej. Wynika to z faktu, że satelita nieustannie okrąża kulę ziemską (nawet kilkanaście razy na dobę) i na bieżąco transmituje “surowe” zdjęcia kolejnych pasm terenu. Niestety, satelity nie są w stanie fotografować jednocześnie całej powierzchni Ziemi, działając fragmentami.
Częsta aktualizacja map satelitarnych realizowana jest w przypadku obszarów mocno zaludnionych. Widok satelitarny wielkich metropolii odświeżany jest praktycznie co tydzień. O wiele rzadziej zmienia się on na terenach wiejskich i rzadko odwiedzanych – zajmuje to nawet kilka miesięcy lub lat. Można uznać, że im bardziej popularny i przeglądany jest dany region, tym częstsza będzie aktualizacja jego zdjęć satelitarnych.
Nie mniej interesującą funkcją Google Maps jest widok 3D, znany jako Google Street View. Niestety tutaj proces pozyskiwania nowych zdjęć jest nieco bardziej czasochłonny, gdyż wymaga fizycznej obecności pojazdu lub osoby wyposażonej w aparat fotograficzny. Sporą zaletą tej usługi pozostaje fakt, że użytkownicy mogą z łatwością wnosić swój wkład i publikować tam własnoręcznie wykonane zdjęcia. Mimo to materiały dostarczane przez oficjalne pojazdy Google aktualizowane są względnie rzadko – trzeba pamiętać o tysiącach kilometrów dróg, które muszą zostać sfotografowane metr po metrze.
Jakie nowe opcje Google wprowadza do Map?
Mapy Google regularnie otrzymują nowe aktualizacje i z roku na rok stają się coraz bardziej przyjazne i pomocne użytkownikom. Jednocześnie zmiany te w większym lub mniejszym stopniu przekładają się na działanie usługi Google Moja Firma. W samym tylko 2022 roku, mapy Google otrzymały 3 spore aktualizacje:
- Immersive View – aktualizacja obejmuje póki co 250 miejsc z całego świata, w tym miasto Los Angeles, Nowy Jork czy Tokio. Dzięki niej mapy Google pozwalają np. sprawdzić, jak zmienia się natężenie ruchu o różnych porach dnia lub nocy czy przeglądać konkretny obszar w widoku trójwymiarowym dzięki wyjątkowo płynnym animacjom.
- ECO podróżowanie – nowość ta z pewnością została zauważona przez kierowców, posługujących się na co dzień mapami Google. Po tej aktualizacji usługa pozwala wybrać najbardziej ekonomiczne trasy pod kątem zużycia paliwa.
- Podgląd na żywo – aktualizacja Live View pozwala wyświetlać różnego rodzaju wskazówki i inne graficzne elementy, bezpośrednio i w czasie rzeczywistym na ekranie telefonu. Funkcja ta przydatna będzie w mocno zatłoczonych miejscach, np. na lotniskach.
21 marca 2023 roku Google planuje wycofać samodzielną aplikację Street View na urządzenia mobilne. Podobny los ma spotkać usługę Photo Path, która stanowi ciekawe uzupełnienie tej powyższej. Bez wątpienia trzeba również nastawić się na bieżące aktualizacje algorytmu Google Maps.
Na czym polegają aktualizacje algorytmu Google Maps?
Usługa Google Maps regularnie otrzymuje łatki aktualizacyjne. Celem takiego działania jest zwiększenie jakości świadczonych usług dla użytkowników i jeszcze sprawniejsza automatyzacja oparta o tzw. mechanizmy machine learning. Jednocześnie każda kolejna aktualizacja map Google ma większy lub mniejszy wpływ na lokalne SEO.
Wraz z kolejnymi wersjami tej usługi zwiększa się chociażby sprawność w rozpoznawaniu i usuwaniu fałszywych opinii na firmowych wizytówkach. To m.in. z powodu ciągłych aktualizacji, niektórzy użytkownicy zastanawiają się, dlaczego nie widać opinii w Google. Zmiany w algorytmach mogą powodować również sposób wyświetlania wizytówek na mapach Google, w celu prezentowania jak najtrafniejszych wyników użytkownikom. Tym samym przedsiębiorcy powinni szczególnie zadbać o jakość i aktualne informacje w profilu biznesowym w usłudze Google Maps.
Jak zarządzać wizytówką Google, aby była odporna na aktualizacje?
Administrator firmowej wizytówki w usłudze Google Moja Firma powinien nastawić się na jej użyteczność dla użytkowników, a także aktualność i rzetelność prezentowanych informacji. Niezbędne jest również dostosowanie się do wytycznych społeczności Google, które jasno precyzują, jakie działania są zabronione i mogą spotkać się z konsekwencjami. Wliczają się w to wszelkie próby manipulacji informacjami – w tym kupowanie opinii Google.
Tyle i tylko tyle wystarczy, aby firmowa wizytówka nie straciła na swojej widoczności i użyteczności na skutek kolejnych aktualizacji algorytmu. Pozycjonowanie wizytówek Google powinno przebiegać w pełni naturalnie i obejmować takie praktyki jak:
- Publikacja aktualnych treści i zdjęć
- Odpowiadanie na opinie klientów
- Inwestycja w wizytówki NAP
- Dopasowanie kategorii i obszaru działalności
Im więcej uwagi poświęci się na użyteczność i jakość wizytówki Google, tym większa będzie jej widoczność na lokalnych mapach i “odporność” na ciągłe aktualizacje algorytmów Google Maps.